Fælles forståelse af, hvordan vi skal strukturere og organisere vores praksis og samarbejde omkring Stærkere Læringsfællesskaber – fokus på de menneskelige ressourcer, tid og rammer.

Hvilke værdier og visioner har vi for vores arbejde med børnene og de unge? Hvilken retning er vi på vej i og hvordan skal vi nå derhen? - både som samlet organisation og lokalt.

Den fælles forståelse af, at vi har et kollektivt ansvar for børnenes og de unges trivsel, læring og udvikling. Det kræver, at vi sætter fokus på vores samarbejdsaftaler, dagsordner, relationer, og er nysgerrige og åbne omkring egen og andres praksis.

Vi har fokus på at skabe en datainformeret praksis, hvor vi på baggrund af indsamlet data og refleksion over denne, gør os i stand til at stille kvalificerende spørgsmål til praksis og derigennem skabe ny viden og læring, som får os til at handle på nye måder til glæde for børnene og de unge. 

Det er vanskeligt at reflektere over sin egen måde at gøre tingene på. Derfor har vi fokus på at skabe en feedbackkultur, hvor vi observerer på hinandens praksis, og har fokus på en anerkendende tilgang, hvor vi i et trygt rum, kan give og modtage feedback.